Numery DDI/DID
DDI (ang. Direct Dial-In w Europie) lub (Direct Inward Dialing w USA) to nazwa usługi w systemach telefonicznych pozwalająca bezpośrednio dodzwonić się do abonenta wewnętrznego.
Odpowiednikiem usługi DDI dla połączeń wychodzących jest
Direct Outward Dialing. W tym przypadku usługa polega na możliwości ustawiania abonentom wewnętrznym własnej prezentacji numeru dla połączeń wychodzących.
Zalety
DDI:
- Posiadanie wyłącznie jednego konta SIP (SIP Trunk)
- Wyeliminowanie konieczności przełączania połączeń przychodzących przez telefonistkę lub centralkę
- Przydzielenie unikalnych numerów miejskich abonentom wewnętrznym, co w efekcie ułatwia połączenie
- Abonenci wewnętrzni mają możliwość prezentowania się własnym numerem miejskim
- Opłacasz wyłącznie jedno konto SIP
Jak uruchomić usługę DDI/DID:
- Włączenie usługi DDI/DID odbywa się na prośbę klienta zgłoszoną do naszego Biura Obsługi Klienta
- Dla połączeń przychodzących usługa realizowana jest poprzez przekazanie informacji o numerze w nagłówku TO pakietu SIP
- Dla połączeń wychodzących usługa realizowana jest po stronie klienta poprzez przekazanie informacji o numerze jakim ma prezentować się połączenie w nagłówku RPID (Remote Party ID). Po stronie abonenta możliwe jest to do zrealizowania na kilka sposobów i generalnie bazuje na dodawaniu nagłówka Remote-Party-ID do pakietu SIP
- ProfiTEL weryfikuje numer przekazany w RPID pod kontem tego czy jest on przypisany do konta SIP
Sposoby konfiguracji
DDI/DID dla
Asterisk PBX:
-
Sposób pierwszy:
- Dodawanie nagłówka RPID za pomocą aplikacji SIPAddHeader. Konieczne jest zmodyfikowanie DialPlanu i dla połączenia wychodzącego z DID-out ustawianie żądanej prezentacji.
-
Sposób drugi:
- W sip.conf należy włączyć parametr sendrpid=yes dla konta SIP, przez które realizowane są połączenia
- Dla lokalnych (wewnętrznych) kont SIP należy ustawić parametr callerid np. callerid="Ksiegowa" <61999123>
Podziel się tekstem ze znajomymi:
Copyright by
ProfiGroup.pl, © 2012 - 2013 - Wszelkie prawa zastrzeżone!