FAQ - Najczęstsze problemy z bramką
-
Moja bramka VoIP nie chce działać w mojej sieci internetowej
- Jeśli nie masz DHCP, to sprawdź, czy poprawnie wpisałeś przez telefon parametry swojej sieci oraz czy w konfiguratorze bramki uzupełniłeś dane serwera DNS.
- Sprawdź, czy Twój dostawca internetu nie musi znać adresu MAC bramki.
- Sprawdź, czy poprawnie skonfigurowałeś bramkę i nie pomyliłeś się w haśle lub nazwie konta SIP. Dane te znajdują się tylko w Instrukcji Konfiguracji dostępnej w panelu ProfiTEL. (USERID ma zawsze na końcu 3 cyfry, np. jkowalski001).
- Sprawdź, czy Twój firewall lub firewall Twojego dostawcy ma otwarte porty UDP: 5060, 5061, 16384-16482.
-
Nie mogę wejść do konfiguracji mojej bramki
- Sprawdź, czy komputer, z którego się łączysz i bramka pracują w tej samej podsieci lokalnej (ich adresy IP powinny różnić się tylko ostatnimi cyframi)
- Wyłącz w przeglądarce internetowej opcję "użyj serwera proxy" (Menu Narzędzia » Opcje internetowe » Połączenia » Ustawienia sieci LAN)
-
Nie można się do mnie dodzwonić, ale ja mogę dzwonić
Sprawdź, czy stan Twojego konta, który usłyszysz poprzez numer 567 jest poprawny.
Jeśli stan konta jest poprawny, to:
- sprawdź, czy w ustawieniach bramki masz opcję NAT KEEP ALIVE włączoną, a w polu "Register Expires" masz wpisane 3600 sek. (Admin Login-> Line 1/Line 2)
- sprawdź, czy można się do Ciebie dodzwonić w chwilę po zakończeniu połączenia wychodzącego
- sprawdź w panelu ProfiTEL Numery » Miejskie czy Twój numer telefonu wskazuje na wybrane konto telefoniczne
- czy Twój firewall lub firewall Twojego dostawcy internetu ma otwarte porty UDP: 5060, 10.000-20.000
Jeśli stan konta nie jest poprawny, to oznacza, że automatyczna konfiguracja bramki się nie powiodła i bramka wciąż skonfigurowana jest na konto startowe, do którego nie ma przydzielonego numeru. Bramkę trzeba "ręcznie" skonfigurować na podstawie danych zawartych w Instrukcji Konfiguracji w panelu
ProfiTEL.
Podziel się tekstem ze znajomymi:
Copyright by
ProfiGroup.pl, © 2012 - 2013 - Wszelkie prawa zastrzeżone!